Marketing internetowy ma wiele twarzy, a pisanie tekstów nie jest łatwe. Jeśli chcesz skutecznie wypromować firmę i przy okazji zyskać nowych klientów, to nie tylko reklama wizualna jest ważna. Ogromne znaczenie ma również strona internetowa oraz jej content marketing. Pomocny może się okazać blog firmowy. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, to my ci pomożemy. Zajmujemy się profesjonalnym pisaniem tekstów na bloga. Nasze artykuły powstają w zgodzie z obowiązującymi zasadami.
Przed rozpoczęciem pisania trzeba najpierw określić grupę docelową. Napisać dobry tekst pozornie jest łatwo, ale jeśli chcesz być widoczny wśród potencjalnych klientów, to koniecznie musisz zadbać o stronę wizualną oraz treści, które ukazują się na Twojej stronie www. Jeśli nie wiesz, jak się zabrać za pisanie bloga firmowego lub nie czujesz się na siłach, żeby pisać artykuły na stronę, to zgłoś się do nas, my ci pomożemy, ponieważ wiemy, jak pisać artykuły, aby przyciągały uwagę czytelników.
Pomożemy zaistnieć w sieci poprzez dobry artykuł – sprawdź, w jaki sposób
Obecnie wiele branż reklamuje się w sieci, bo to właśnie w internecie klienci poszukują specjalistów, którzy pomogą rozwiązać ich problem. Dlatego tak ważne są treści na Twojej stronie www. Musisz znać też słowo kluczowe, które trzeba zawrzeć w swoich tekstach. Dzięki porządnie napisanym tekstom możesz wpisać się również w algorytmy Google, dzięki czemu Twoja firma będzie bardziej widoczna w wyszukiwarkach, a dodatkowo możesz zaistnieć w Google trends. Pamiętaj, że pisanie tekstów nie jest łatwe, bo ich celem jest zwiększenie ruchu. Nie można też zapomnieć o tym, że pisanie tekstów na bloga działa jednocześnie na wielu płaszczyznach. Podstawą jest dobry artykuł To działania pośrednie, zakamuflowane, które nie atakują potencjalnych klientów promocjami i ofertami. Nie można jednak odmówić im rozmysłu ani psychologicznego oddziaływania na użytkownika. Razem wszystkie te kwestie tworzą spójny wizerunek biznesu i przekładają się na wymierne korzyści. Trzeba też zaznaczyć, że przed rozpoczęcie pisania tekstów trzeba także zrealizować kilka dodatkowych kroków, które mogą mieć wpływ na czytelników. Jakich?
Zgłoś się do nas, bo wiemy, jak pisać teksty na bloga i znamy słowo kluczowe
Tak jak już wspominaliśmy, przed rozpoczęciem pisania tekstów i skutecznych artykułów, trzeba zwrócić uwagę na kilka dość istotnych elementów na blogu. Jednym z nich jest język. Warto pisać teksty zgodnie z obowiązującymi zasadami, a jedną z nich jest używanie prostego języka. W porównaniu do drogich kampanii medialnych oraz płatnych reklam, pisanie bloga ma wiele zalet, które są szczególnie cenne dla małych i średnich przedsiębiorstw. Przede wszystkim nie wymaga to dużych nakładów finansowych. Dodatkowo artykuły są trwałe i mogą być aktualne nawet po upływie kilku lat, a reklama to tylko rozwiązanie na chwilę. Kolejną korzyścią jest fakt, że dobre teksty blogowe chętniej są udostępniane przez czytelników niż reklamy czy typowe akcje marketingowe. Dlatego warto kierować się taką dobrą praktyką, żeby zyskać kolejnych potencjalnych klientów. Dodatkowo prowadzenie bloga firmowego łatwo połączyć z promocją w social mediach, a artykuły na bloga budują widoczność Twojej strony internetowej w sieci. W ten sposób możesz zostać mistrzem w swojej dziecinie, a klienci na pewno docenią Twoje zaangażowanie. Trzeba też zaznaczyć, że blog firmowy to osobna sekcja na stronie lub nawet osobna witryna, która umożliwi dotarcie do nowych klientów za sprawą artykułów. W szczególności będą to te osoby, które mogłyby mieć trudności, by trafić na Twoją stronę www bezpośrednio. Poza tym wiele młodych osób lubi czytać blogi, dlatego możesz dotrzeć do młodych osób. Oczywiście, wszystko też zależy od Twojej branży, ponieważ jeśli prowadzisz firmę transportową czy budowlaną, to nie wiek będzie miał istotne znaczenie, lecz wszystkie inne czynniki, które trzeba uwzględnić, określając grupę docelową. Jeśli chcesz dotrzeć do nowych osób, to blog firmowy zdecydowanie w tym pomoże. Ale pamiętaj też, że prosty język artykułów zapewni lepszy efekt. Jednak to nie wszystko.
Skuteczne teksty na bloga firmowego – co trzeba uwzględnić na swoim blogu?
Ważną kwestią w przypadku pisania tekstów firmowych jest linkowanie wewnętrzne. Co to takiego i dlaczego ma istotną kwestię przy tworzeniu tekstów na bloga? Przede wszystkim wyjaśnijmy, że linkowanie wewnętrzne to dodawanie na podstronie internetowej odnośnika, czyli tak zwanego hiperłącza, prowadzącego do innej podstrony znajdującej się w obrębie tego samego serwisu. Linki umieszczane wewnątrz struktury strony domyślnie są oznaczone jako link dofollow, dzięki temu informacje przekazywane robotom Google są sygnałem, aby te podążały za podlinkowanymi podstronami. Właśnie dzięki tym „ścieżkom” roboty wyszukiwarek wiedzą, jak poruszać się po stronach internetowych. Linkowanie wewnętrzne ma też istotny wpływ na teksty blogowe. Trzeba też od czasu do czasu linkować strony również między starszymi, a nowymi artykułami. W jednym tekście można podlinkować kilka podstron, jednak lepiej nie przesadzać z liczbą linków, żeby nie „przedobrzyć”. Ważne jest, również to, aby zweryfikować to, czy wewnątrz serwisu nie istnieją dodane linki, które z jakiegoś powodu wcześniej zostały usunięte i odpowiadają błędem 404, czyli z angielskiego „not found”. W prostych słowach podstrona ta po prostu już nie istnieje. Poprawnie wdrożone linkowanie wewnętrzne ułatwia użytkownikowi poruszanie się po stronie internetowej, dlatego jest to tak ważne. Można też nakierować odwiedzających bloga lub kategorię na inne potencjalnie interesujące go zakładki na stronie. W połączeniu z łatwym i intuicyjnym menu zwiększy się natomiast komfort korzystania ze strony i poprawi ogólne wrażenie użytkowników. To może wpłynąć na zwiększenie ruchu. Każdy tekst powinien także brzmieć naturalnie, dlatego prosty język jest tak ważny. Artykuły, które nie zawierają zbyt nachalnej reklamy, są zazwyczaj chętniej czytane niż te typowo reklamowe.
Dlaczego warto mieć bloga firmowego? Wyjaśniamy
Dlaczego prowadzenie bloga ma tak wiele zalet? Przede wszystkim dlatego, że skutecznie można wpłynąć na zwiększenie ruchu na stronie www. W końcu każdy przedsiębiorca chce mieć jak największą liczbę klientów, a ci swój pierwszy kontakt z firmą bardzo często mają właśnie poprzez witrynę firmową. Umiejętne prowadzenie bloga firmowego utwierdza klientów w przekonaniu, że samodzielnie dokonują wyborów i wiedzą, na co wydają pieniądze. Tacy klienci skłonni są wydać więcej, ale tylko wtedy, gdy zaufają sprzedającemu. Dlatego w prosty sposób możesz samodzielnie kreować klientów świadomych, pomagając im zgłębić interesujący ich temat. Dlatego ważne jest też to, żeby teksty blogowe były pisane w ciekawy i intrygujący sposób. W ten sposób poprawisz wizerunek firmy w oczach potencjalnych klientów, a dodatkowo pozytywnie wpłyniesz na budowanie relacji na linii klient-przedsiębiorca. W końcu każdy właściciel firmy nastawiony jest na zysk, dlatego trafianie w Twoją grupę docelową za pomocą różnych kanałów jest bardzo istotne. Sam klient także zauważy, że dana firma troszczy się o swoich klientów, a ci z pewnością to docenią, powracając do ciebie. Poprzez bloga firmowego można nawiązać trwałe relacje z różnymi osobami, a gdy dodasz sekcję komentarzy, to oni będą mogli skomentować to, co im się podoba w Twojej firmie, a co należy jeszcze poprawić.
Dlaczego copywriting to dobre rozwiązanie dla firm?
Wiele osób błędnie uważa, że każdy może samodzielnie napisać dowolny tekst. W końcu każdy zna język polski i ma dostęp do komputera, prawda? Nic bardziej mylnego! Copywriter potrafi pisać dobre teksty i korzysta z odpowiednich narzędzi. Nie chodzi tu tylko o poprawną polszczyznę, ponieważ w tym przypadku przede wszystkim trzeba zadbać o tzw. flow. Tekst musi mieć odpowiednie tempo, logikę oraz płynność. Profesjonalny copywriter pamięta także o spójności, marketingowym i sprzedażowym charakterze pisanych przez niego artykułów. Dodatkowo wydobędzie z Twojego produktu więcej, niż ty jako właściciel firmy jesteś w stanie wycisnąć. Wszystko za sprawą doświadczenia, odpowiedniego podejścia, ale też dzięki perspektywie, z jaką patrzy na tekst.
Piszemy treści zgodnie z intencją internauty – to Ty decydujesz o treści
Sprawdzony i doświadczony copywriter wie, co powinno się znaleźć na blogu i jak wygląda pisanie artykułów, ale wszystkie treści uzgadniamy z naszym klientem. To Twoja satysfakcja jest dla nas najważniejsza. W końcu to Twoja firma, w związku z tym wiesz, w którym kierunku trzeba podążyć, żeby dotrzeć do kluczowego klienta. Jednak potrafimy pisać skuteczne teksty, dlatego zaufały nam tysiące osób. Z nami dotrzesz do większej liczby odbiorców, co poprawi także statystyki Twojej strony internetowej, a marka będzie jeszcze lepiej rozpoznawalna.
Typujemy grupę docelową, a to ważny krok na Twojej witrynie!
Bez względu na branżę, docelowymi odbiorcami twoich usług nie są wszyscy, dlatego trzeba wytypować grupę odbiorców, co jest ważne jeśli chodzi o budowanie świadomości marki. Właściwe określenie swojego targetu, analiza grupy docelowej i prowadzenie komunikacji odpowiadającej potrzebom konkretnych grup odbiorców to podstawa w działalności firmy. Twoja grupa docelowa to potencjalni klienci, dlatego musisz spełnić ich niezbędne potrzeby, aby ich utrzymać przy sobie. Jeśli działasz w branży medycznej, to twoimi odbiorcami będą osoby chore. Jeżeli prowadzisz firmę transportową, to możesz trafić do młodych małżeństw, które planują przeprowadzkę do nowego mieszkania. Dlatego określenie grupy docelowej jest tak istotne. Nie martw się, nie musisz robić tego sam. My ci w tym pomożemy, bo mamy duże doświadczenie w tej kwestii.
Typujemy słowa kluczowe – uzyskaj treści pod kątem SEO
Każdy przedsiębiorca, któremu zależy na odniesieniu sukcesu, powinien przede wszystkim zadbać o grupę docelową. Musisz po prostu myśleć jak klient, dlatego w tym celu słowa kluczowe mają ogromne znaczenie. Artykuły pisane pod kątem SEO pomogą osiągnąć wysokie pozycje dla fraz, których szukają klienci. Trzeba przy tym też pamiętać, że celem nie są najbardziej ogólne wyrażenia, ale frazy kluczowe odzwierciedlające ofertę. Dzięki temu przyciągniesz użytkowników, którzy faktycznie są zainteresowani tymi produktami, usługami lub informacjami na stronie. To dobór odpowiednich słów kluczowych jest pierwszym krokiem do wyświetlania Twojej witryny właściwym odbiorcom w wynikach organicznych. Pamiętaj również o tym, żeby unikać specjalistycznych fraz, które mogą być skomplikowane dla zwykłego odbiorcy. Zawsze możesz też skorzystać z podpowiedzi wyszukiwarki Google. Wpisując słowa kluczowe w wyszukiwarce, Google wyświetla sugerowane hasła w swojej dziedzinie, dzięki czemu każdy internauta może uzyskać podpowiedź. To z kolei znacznie ułatwi im korzystanie z wyszukiwarki. Pomocą może się też okazać Google trends, który udostępnia dane na temat zapytań użytkowników Google. Poszukaj też inspiracji w mediach społecznościowych.
Analizujemy konkurencję w każdej branży
Pisanie artykułów z pozoru jest łatwe, ale napisać dobre tekstów na bloga nie jest łatwo. Każdy tekst na bloga powinien być ciekawy, ale zwykłe treści warto urozmaicać, dodając na przykład infografiki. W ten sposób można zdecydowanie zainteresować czytelników danym tematem. W postaci infografiki możesz podać między innymi ciekawe statystyki czy podpunkty z listy. Ten ostatni sprawdzi się w przypadku tematów złożonych. Nasza firma dokładnie analizuje konkurencję, dzięki czemu masz pewność, że otrzymasz unikalne treści, które pobiją konkurencję na głowę. Dla nas ważna jest wysoka jakość usługi i zadowolenie klienta. Dlatego oferujemy teksty na bloga firmowego o unikalnych treściach, które trafią do nowych odbiorców, a ty zyskasz zadowolonych klientów.
Unikamy nachalnej sprzedaży, dzięki czemu zyskasz nowych klientów i nie zniechęcisz dotychczasowych
Nic nie drażni bardziej konsumentów niż zbyt nachalna reklama. Dlatego warto pisać teksty, które mają unikalną treść, ale przy okazji nie atakują klienta nadmiarem informacji. Jednym z głównych błędów popełnianych przez biznesmenów jest brak wiedzy o klientach. To właśnie zdobywanie wiedzy o potencjalnych klientach musi rozpoczynać każdy etap sprzedaży. Przede wszystkim liczy się indywidualne podejście. Trzeba skupiać się na potrzebach odbiorców i umieć zdobyć ich zaufanie. Zanim skontaktujesz się z danym odbiorcą, przygotuj się. Wystarczy tylko kilkanaście minut, żeby zebrać kilka informacji. W tym celu możesz też na przykład przeglądać biznesowe profile w mediach społecznościowych. W ten sposób poznasz potrzeby i charakter twoich potencjalnych odbiorców. Istotną kwestią jest również nieumiejętna komunikacja, dlatego zatrudnienie profesjonalnego copywritera jest bardzo ważne, a w przyszłości przyniesie Twojej firmie wymierne skutki.
Piszemy prostym, zrozumiałym językiem, który zrozumieją Twoi klienci
To, że prosty języki jest ważny w trakcie komunikacji z klientem, podkreślaliśmy wiele razy. Doświadczyłeś sytuacji, że klienci nie dokończyli transakcji albo nie kliknęli w dany link, mimo że był on, według ciebie, atrakcyjny? Problemem może być skomplikowana treść. Prosty język to standard, który opiera się na tym, iż treść musi być napisana w taki sposób, by odbiorca przeczytał ją szybko, zrozumiał i wiedział, jak wykorzystać ją w praktyce. Należy pamiętać, że ludzie mają ograniczoną uwagę. Badania pokazują, że trudniej nam zrozumieć zdanie dłuższe niż 15 czy 20 wyrazów. W przypadku małych wyświetlaczy mobilnych ten limit jest jeszcze niższy i wynosi około 10 wyrazów. Jaki jest tego powód? Kiedy odbiorca czyta dłuższe zdanie, trudniej jest mu zapamiętać to, co było na początku. Skutek jest taki, że musi czytać od nowa, zamiast iść naprzód.
Gdy mamy wybór pomiędzy zdaniem wielokrotnie złożonym a dwoma lub trzema krótszymi, to zawsze stawiamy na tę drugą opcję. Wtedy nikt nie musi się domyślać, o co właściwie chodziło w artykule. W ten sposób można zyskać w oczach klientów, ponieważ będzie to wyraźny sygnał, że odpowiednia komunikacja z potencjalnymi klientami jest dla ciebie bardzo istotną kwestią. Dodatkowo zamieszczamy najważniejsze treści i informacje o twoim produkcie czy usłudze na samym początku artykułu, ponieważ jest to miejsce, które przykuwa największą uwagę użytkowników internetu. Wszelkiego typu „spychacze” powinny znaleźć się na końcu tekstu, bo zazwyczaj jest tak, że odbiorcy po prostu nie chce się czytać tekstów do końca, zwłaszcza bardzo długich. Dlatego podczas pisania tekstu stawiamy na proste komunikaty, ale nie tylko. Zwracamy też uwagę na elementy graficzne.
Dodajemy elementy wizualne, które przyciągną uwagę klientów
Ciekawy tekst to nie tylko same treści, ale także elementy wizualne. Różnego rodzaju infografiki nie tylko pomogą odbiorcy lepiej zrozumieć temat, ale przede wszystkim przyciągną jego uwagę. Większość osób to wzrokowcy. Ludzki mózg jest tak skonstruowany, że świadomie bądź podświadomie szybciej zapamiętuje treści, które są atrakcyjne dla Twojego oka. Jakie to treści? To nic innego ja obrazy. Takie, które zaopatrzone są w interesującą formę. Takie, które zawierają atrakcyjne, czasami nieoczywiste połączenia kolorystyczne. I takie, które zwyczajnie przyciągają oko. Z nami możesz liczyć na ciekawe teksty oraz atrakcyjne wizualnie infografiki lub zdjęcia, które zainteresują klientów. W ten sposób będą chętniej odwiedzali Twoją stronę internetową. Pamiętaj, że witryna także musi być stworzona zgodnie z obowiązującymi trendami. Klienci bardzo często kierują się stroną wizualną i chętniej skontaktują się z firmą, której marka, logo czy witryna jest stworzona w myśl obecnych trendów. Dlatego strony www oraz artykuły muszą być proste, ale zachęcające do kliknięcia. My ci to zapewnimy, bo jesteśmy kreatywni. Wiemy, że najważniejsza zasada podczas tworzenia treści, to zachowanie spójności zarówno kolorów, form, jak i stylów. Stosowanie się do niej gwarantuje stworzenie przemyślanego i przejrzystego wizerunku, który wpłynie pozytywnie na kojarzenie identyfikacji marki w świadomości klientów oraz odróżnienie jej od innych witryn. To z kolei sprawi, że w przyszłości wrócą oni do Twojej konkretnej i w pełni profesjonalnej marki, a nie do nijakiej i przeciętnej konkurencji. Pisząc teksty, mamy wszystkie te elementy na względzie.
Piszemy pod wyszukiwarki, dbamy o SEO – to nas wyróżnia
Dla nas pisanie tekstów pod kątem SEO nie ma tajemnic. Możesz nam powierzyć to zadanie, bo wiemy, jak postępować, żeby teksty na bloga przyniosły oczekiwane skutki. Najpierw wykonujemy rzetelny research i analizujemy słowa kluczowe. Zdajemy sobie sprawę, że tekst musi być nie tylko widoczny dla wyszukiwarek Google i spełniać jego założenia techniczne, w tym robotom Google, ale ma także odpowiadać na pytania użytkowników, a także realizować ich intencje i być przy tym przyjemny w lekturze, aby czytelnik spędził na stronie jak najwięcej czasu i wykonał również daną czynność, m.in. zapisał się na newsletter.
Piszemy poprawną polszczyzną każdy dobry tekst na stronę internetową
Nikogo nie trzeba przekonywać, że każdy tekst powinien być pisany poprawną polszczyzną, bo każdy odbiorca zwróci uwagę na „byki” lub niepoprawną interpunkcję. Oferujemy ciekawe teksty napisane zgodnie z obowiązującymi zasadami. W trakcie pisania zwracamy uwagę na ortografię, gramatykę i stylistykę. W ten sposób Twój blog firmowy będzie wyglądał profesjonalnie, a klienci docenią to, że dbasz nie tylko o stronę wizualną witryny, ale również poprawność językową. U nasz wszystko będzie dopięte na ostatni guzik, bo teksty pod kątem SEO nie są dla nas straszne. Pod względem tekstów na strony internetowe możemy się pochwalić ogromnym doświadczeniem w temacie content marketingu. My wiemy, jakie teksty najlepiej sprawdzają się w każdej branży.
Jesteśmy na bieżąco z najnowszymi strategiami SEO – klienci doceniają ten temat
Ciągle poszerzamy naszą wiedzę, dlatego jesteśmy na bieżąco z najnowszymi strategiami SEO. Wiemy, jak tworzyć teksty na bloga i teksty na strony www, jak powinien wyglądać dobór słów kluczowych i co „podoba się” wyszukiwarkom. Dzięki nam Twoja firma będzie widoczna w algorytmach Google, bo kierujemy się zasadami SEO. Zapewnimy, że będziesz widoczny w wyszukiwarkach dla użytkownika, dzięki czemu potencjalni klienci szybciej znajdą w internecie Twój biznes. Z nami rozwiniesz swoją firmę i zyskasz nowych odbiorców, a to jest kluczem do sukcesu. Wystarczy do nas zadzwonić lub napisać, a chętnie udzielimy konsultacji. Opowiemy także o naszych działaniach i sukcesach, jakie mamy na koncie, a jest ich wiele. Zgłoś się do nas, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej i masz pytania, i dołącz do grona zadowolonych klientów. Z nami możesz liczyć na sukces.